Tänään on 18.08.2017 12:06 ja nimipäiviään viettävät: Leevi ja Bo. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

40+ blogit: Leuanveto

Julkaistu: · Päivitetty:

Onhan se vähän hassua? Siis se, että yritän saada 5 leuka vedettyä ennen juhannusta. Tavoite on nyt kuitenkin asetettu ja sitä kohti mennään täysillä. Tiistai- ja torstaiaamut on maaliskuun loppuun asti  leuanveto- ja soutupainotteiset. (kummassakin on kovat tavoitteet) Muina päivänä on Crossfit-salilla WODit (päivän treeni) . Juoksemisen aloitan sitten vasta maaliskuussa, kun on valoisampaa ja toivottavasti vähemmän jäätä ja lunta teillä. Punnerrukset (polvillaan ja suorinvartaloin) kehittävät ylävartaloa Leuanveto on tekniikka ja voimalaji. Luin jostakin foorumista, että jos aikoo saada vedettyä leukoja niin enimmäisenä pitäisi pudottaa painoa. No joo...kannan mukanani noin 10 kiloa jotka voisi pudottaa, mutta en nyt jaksa (eikä kiinnosta) eikä fokus muutenkaan ole mun painossa. Teen sen vasta sitten JOS juhannuksena ei nouse yhtäkään leukaa. Ennen sitä panostan kyllä voiman ja puristusvoiman hankkimiseen. Aamutreeneissä heiluu kyllä kahvakuulakin :) Googlaamalla löysin tosi hyviä vinkkejä kehittymiseen ja erilaisiin harjoituksiin. Esimerkiksi Compactfitin Leuanveto nollasta kymppiin on napakka ohjeistus ilman mitään höpöjuttuja. Sieltä bongasin muutaman hyvän harjoituksen avittamaan kehitystä. (kannattaa katsoa ainakin video Alustavat harjoittee t JOS leuanveto yhtään kiinnostaa!) Joka viikko roikun. (Kyllä, tämä on tärkeää) Sekä aktiivista että passiivista roikkumista teen parinaa aamuna viikossa. Tällä hetkellä en jaksa roikkua edes kokonaista minuuttia rennosti. Mutta kyllä se kehittyy koko ajan... Lisäksi teen vaakasoutua. Teen sen Smith-laitteen tangolla, en renkailla. Aamusalille ei voimistelurenkaita ole (ainakaan vielä) asennettu. On muuten tajuttoman tehokas liike, vaikka teenkin sen vähän helpotettuna, jalat koukussa. Nooh, voin lisätä vaikeusastetta kevään mittaan! Lapavedot, erilaiset avustetut leuanvedot (esimerkiksi kuminauhalla) ja negatiiviset leuanvedot (vaikkapa hyppyleuat hitaalla laskeutumisella) kuuluvat myös ohjelmaan. Tekniikkaan ja tekemisen opetteluun löytyy runsaasti ohjeistusta vaikkapa youtubesta. Näiden lisäksi teen ylätaljavetoja eteen sekä kapealla että leveällä otteella, ja ihan perus-pystypunnerruksia vaihtelevan kokoisilla käsipainoilla - 5-10kg, toistomääristä riippuen. Alkuun ja loppuun teen aina soutulaitteella 3-6 minuuttia. Opettelen soutamaan tehokkaasti ja taloudellisesti pitkin ja voimakkain vedoin. Alkulämmittely tulee tehtyä työmatkakävelynä. Aamuinen 3 kilometrin matka ulkoilmassa avaa mukavasti keuhkot ja kehon. Luulisi että tämä auttaa leuanvedon kehittymiseen normi WODien lisänä. Jos ei muuta, niin kasvaahan tässä sisu! Mahtavaa tulevaa viikkoa teille kaikille. Ensi viikon jälkeen  on jo tammikuun puoliväli - ja päivät senkun jatkavat pitenemistään!

Avainsanat: bongata avaa auttaa video tässä tiistai tekniikka tehokas teen tavoite tammikuu taloudellinen smith sali saada roikkua puoliväli perus paino ohjelma normi muutama minuutti matka maaliskuu limu lisätä liike laite kova koukussa koko kilometri kevät keho kehitys kehittyä katsoa jää juhannus jatkaa harjoitus esimerkki erilaisiin lifestyle annun elämä uusiksi yrittää youtube voima vinkki viikko