Tänään on 29.06.2017 11:56 ja nimipäiviään viettävät: Pekka, Petri, Petra, Petteri, Pietari, Pekko, Peter, Per, Petter ja Pernilla. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

Kaksi yhden hinnalla: #joogavuosi2017

Julkaistu: · Päivitetty:

R: Mulla on yksi lupaus, jonka petän aina. Olen jauhanut siitä asiasta yhtä kauan, kun olen juossut. Ehkä jo kauemminkin. Olen siinä huono ja siksi se niin helposti jää. Arvaako joku, mikä se asia on? Blogia kauemmin lukeneet varmaan arvaavat.. No kehonhuolto! Miten voikin olla niin vaikeaa ottaa sitä säännöllistä joogaa ja rullailua treeniohjelmaan? Venyttelen kyllä aina treenin yhteydessä pikaisesti ja joskus jopa teen pitkiä venytyksiä, mutta sillonkin vaan muutamalle lihasryhmälle.. Mutta, koska olen pihi ja haluan aina saada rahoilleni vastinetta, menin ja ostin Yogaian vuosijäsenyyden. Päätinkin, että tästä tulee #joogavuosi2017. Hyvin on alkanut, ihan oikeasti. Viime viikolla kun olin flunssassa, enkä heti sen jälkeenkään päässyt kunnolla treenaamaan, meditoin ja joogailin viikon aikana enemmän, kun koko elämäni aikana yhteensä. Okei, ei ihan, mutta meditoinut ainakin olen enemmän kun ikinä. Yogaialla joogan ja meditoinnin aloittaminen on tehty helpoksi. Olen tykännyt aiemminkin tehdä ohjaajan vetämiä syvärentoutuksia aina silloin tällöin, nyt löysin sattumalta myös meditoinnin. Ohjatut meditoinnin on lyhyitä, esimerkiksi 5 minuutin pituisia, joten ei ainakaan ajanpuuteesta jää kiinni. Meditoinnin avulla on kiva rauhoittua esimerkiksi illalla tai rankan treenin jälkeen. Tuo meditointi nyt kuitenkin on sellasta "hömppää" siihen verrattuna, että ihan oikeast i todella olen sen kehonhuollon tarpeessa. Sitä onkin tullut ihan kiitettävästi tehtyä nyt joulun jälkeen. Eniten olen ihastunut Fascia-harjoituksiin. Kävin vuosi sitten kuukauden Leaf-areenalla ryhmäliikuntatunneilla ja jäin kaipaamaan sieltä fasciatreeniä. Nyt huomasin, että harjoituksia on Yogaissa!  Tuntia kuvataan tuolla Yogaiassa näin: Mikäli haluat saada uudenlaista näkemystä kokonaisvaltaisesta kehonhuollosta ja liikkuvuusharjoittelusta, tämä tunti on juuri sinulle sopiva. Tämä on kokonaisvaltaista liikkuvuus- ja liikehallintaharjoittelua, jonka tavoitteena on voimantuoton, tasapainon ja koordinaation sekä liikkuvuuden paraneminen Voisiko olla enää yhtään mulle sopivampaa..? Tämän tunnin kun saisi viikottaiseen treeniohjelmaan, niin olisin kyllä tyytyväinen. Ja miksei saisi, itsestähän ja omasta ajankäytöstä se vaan on kiinni. Mun liikkuvuus on tässä viime kuukausina huonontunut entisestään, joten pakko tsempata nyt kehonhuollon kanssa ja yrittää kehittyä tässäkin. Nyt kun tauon jälkeen olen päässyt taas juoksemaan ja koristreeneihin, on kehonhuolto tärkeää, jotta kroppa pysyy kunnossa ja jotta kroppa palautuu treeneistä mahdollisimman nopeasti. Joogan (ja pilateksen) avulla haluaisin myös vahvistaa syviä lihaksia, joita tarvitaan juoksussa. Ja ehkä niistä hengitysharjoituksista on jotain hyötyä juoksuunkin? Luvatkaa hei kysellä multa vaikka muutaman viikon välein, että miten kehonhuolto, ehkä sellanen pieni ryhmäpaine auttaa mua tsemppaamaan tässä asiassa! Tai jos siellä ruudun toisella puolella on muita, joille kehonhuolto on yhtä hankalaa, niin voidaan tsempata toisiamme!

Avainsanat: urheilu treeni hyvinvointi elämäntavat yrittää vuosi voida tässä tunti treenin treenata teen tasapaino saada ruutu pieni ottaa ohjaaja muutama multa lyhyt lupaus lihas leaf kuvata kuukausi kroppa koko kehittyä jää juuri juoksu juosta joulu ilta ihastua huono harjoitus esimerkki blogi auttaa