Tänään on 26.09.2017 10:25 ja nimipäiviään viettävät: Kuisma ja Finn. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

Cava 2.0: Miniloma Tallinnassa: Spa-hemmottelua ja hauskoja tilanteita

Julkaistu: · Päivitetty:

Nyt kun ulkona sataa kaatamalla vettä, on hyvä hetki muistella hieman viikonloppua ja sen aurinkoisia hetkiä. Aloitin lomani oikein mukavasti, nimittäin lähdimme ystäväni Nooran kanssa yhdeksi yöksi ja pariksi päiväksi etelänaapuriin, Tallinnaan. Aineettomista lahjoista tunnettu Elämyslahjat tarjosi meille hotellimajoituksen Viimsi Spa hotellissa. Kyseessä oli kahden hengen Spa-paketti , jonka sai räätälöidä itselle sopivaksi. Pakettiin kuului majoitus kahdelle hengelle aamiaisineen, molemmille yksi hoito kattavasta listasta sekä Spa- ja saunaosaston käyttö. Elämyslahjoilla on paljon erilaisia hotelli- ja Spa-paketteja valikoimassa. Viihdyimmekin koko lauantain hieronnoissa ja Span puolella. Viimsi Spa on todella kiva paikka, tykkäsin varsinkin saunaosaston monipuolisuudesta. Meidän suosikit saunoista oli kaksi erilaista höyrysaunaa, joista toisessa sai kuoria itsensä suolalla. Lilluttiin myös porealtaissa tovi jos toinenkin, välillä ostettiin allasosaston edullisesta baarista pientä suolaista ja juotavaa, sitten lilluttiin ja saunottiin taas. Viimsi Spahan kuuluu myös vesipuisto monine liukumäkineen sekä +18 puoli, jossa on rauhallisempaa - en tosin kokenut että muutaman lapsen läsnäolo olisi haitannut mitenkään normaalin Span puolella, joten emme kokeneet tarvetta mennä +18 puolelle. Vesipuiston käytöstä olisi pitänyt maksaa pieni, 10 euron lisämaksu, +18 puolen hintaa en ottanut selville. Itse hotelli oli siisti, mutta hieman aikaa nähnyt - kuitenkin huone oli puhdas ja sängyt yllättävän hyvät. Spa-puoli on ehdottomasti Viimsi Spa hotellin vahvuus - samoin kuin kauneus- ja hierontaosastot. Sain elämäni parhaan urheiluhieronnan - hieroja oli todella ammattitaitoinen ja osasi hieroa kunnolla. Alkuun säikähdin, kun näin että hierojani oli isokokoinen ja vahva mies - tiesin, että nyt tulee kunnon moukarointia. Mutta pelkäsin turhaan, ammattitaitoinen ote ja sopiva lujuus olivat vain hyvä asia minun lihaksilleni. Maltalla kun kävin hieronnassa, oli se lähinnä öljyn levittelyä, ja minun hartiani kaipaavat kyllä enemmän moukarointia kuin silittelyä. Lisäksi hieroja rusautti selkäni parista kohdasta minun annettua luvan siihen - ai että miten vapauttava tunne oli, kun selkä rusahti ja hieronta oli tehokasta. Suosittelen siis ehdottomasti käymään kunnon hieronnassa, jos joskus lähdette Viimsi Spahan. Tuo paketti, joka meillä oli, on mielestäni todella edullinen. Sen hinta on 150 euroa ja sillä hinnalla saa tosiaan majoituksen Spa-osastoineen ja hierontoineen. Tuolla hinnalla saisi Suomessa vain ne kaksi hierontaa. Viimsistä jäi hyvä vaikutelma, Spa ja hieronta olivat niin hyvät, että lähtisin kyllä uudelleenkin! Tämä paketti sopii hyvin kavereille tai pariskunnalle. Jos mietit lahjaa jollekin, tai haluat itse päästä hemmotteluun niin kyllä tällaisen aineettoman lahjan mieluummin antaa, kuin sitä iän ikuista tavaraa. Kokemukset kun jäävät mieleen pitkäksi aikaa, ja kukapa ei haluaisi arjen keskelle pientä hemmottelua tai hurjempaakin elämystä? Saavuttiin tosiaan aurinkoiseen Tallinnaan lauantaina puolen päivän tienoilla. Meillä oli siinä hetki aikaa ennen hotellille menoa, joten suuntasimme lounaalle kirjaimellisesti ensimmäiseen vastaantulevaan paikkaan - tuo paikka on monelle suomalaiselle tuttu, asiakaskunta koostui varmaan 80% suomalaista. Mutta eipä tuo haitannut ja ruoka oli todella hyvää. Aurinko porotti kuumasti terassille ja saatiin nauttia oikein kunnon kesäpäivästä. Itse otin Burrata Mozzarella salaatin ja ystäväni Noora puolestaan aasialais-vivahteisen katkarapukeiton. Molemmat ruoat olivat todella hyviä ja suosittelen tätä ravintolaa kyllä lämpimästi. Paikan nimi on Platz Restoran . Ihan vieressä on toinenkin terassi, joka on enemmän kahvila ja juomapaikka. Ympäristössä on muutama vaateliike, Bershka, Stradivarius, Springfield sekä Pull & Bear. Lounaan jälkeen otettiin taksi hotellille Viimsiin, joka on noin 10 km päässä keskustasta. Jouduttiin todella erikoiseen taksiin, nimittäin taksi oli täynnä kaikenmoisia härpäkkeitä, musiikki oli intialaista ja kuski hyvin paljon kaikkeen mediaatioon ja muuhun hengelliseen haksahtanut. Hän ajoi ilman kenkiä ja paasasi meille uskomuksistaan koko matkan ajan. Ihan hyväntahtoinen hän oli, mutta hieman ahdistava. Vitosen liikaa hän meiltä huijasi, mutta eipä ollut onneksi iso raha. Viimsiin pääsee keskustasta myös bussilla 1A, ja bussimatka maksaa vain 2 euroa. Käytimme muutoin bussia keskustaan mennessämme, mutta vielä yhden kerran menimme taksilla, sillä oli yöaika. Tuolloin taksi maksoi 15 euroa. Kuten ensimmäisissä kappaleissa kerroinkin, nautimme ihanan rentouttavasta päivästä Viimsi Spassa. Allasosastolla lillumisen jälkeen menimme valmistautumaan iltaa varten hotellihuoneeseen. Meidän oli tarkoitus syödä hotellilla illallinen, ja istua hetken aikaa hotellin English Rose -pubissa. Mutta tilanne niin sanotusti perkelöityi, ja yhtäkkiä päätimmekin, että kun kerran täällä ollaan, niin miksi pysytellä vain hotellissa. Hyppäsimme bussiin ja suuntasimme Tallinnan vanhaan kaupunkiin kiertelemään kujia ja syömään. Syötiin illallista Rae -nimisessä ravintolassa, joka oli saanut hyvät pisteet Tripadvisorissa. Molemmat söimme samat ruoat, eli härän sisäfilettä pippurikastikkeella. Ruoka oli hyvää, mutta ei täydellistä. Pihvi ilman kastiketta oli hieman mauton, mutta kokonaisuus oli ehkä 4/5. Jälkkäriksi mussutettiin ihan onnessamme kesän perinteistä jälkiruokaa, eli mansikoita jäätelöllä ja kermavaahdolla. Se ei voi mennä pieleen sitten millään. Kyselin lauantai-iltana teiltä hyviä baari- / klubisuosituksia Snapchatissa ja jokainen vastaaja suositteli Club Hollywoodia - sinne oli siis mentävä. Ennen klubille menoa pistäydyimme yksillä Labor -nimisessä baarissa, joka oli ihan super hauska paikka. Konsepti oli alusta loppuun kivan erikoinen, drinkkilistat olivat oudot - nimet olivat nimittäin kemiallisten aineiden nimiä ja juomat tarjoiltiin koeputkista ja muista kemiantunneilta tutuista lasiastioista. Club Hollywood osoittautui kivaksi menomestaksi, paljon parempi se oli, kuin Suomessa käymäni baarit. Ihan eri meininki, parempi äänentoisto ja valoshow oli myös näkemisen arvoinen. Musiikki oli meidän makuun juuri tarpeeksi tujua, ja DJ hoiti hommansa hyvin. Hintataso on edullisempi kuin Suomessa. Sisäänpääsy oli 8€ + jos halusi jättää jotain narikkaan, kustansi se 1 euron verran lisää. Laukut tarkastettiin ennen sisäänpääsyä, joka oli hyvä juttu. Siideri maksoi vain 3,5 euroa ja drinkit taisi olla 6-8 euroa. Shotit 3-4 euroa ja vesi oli maksutonta. Käykää ihmeessä, jos tanssiminen ja hyvä meininki maistuu. Yhtään örvellystä en nähnyt, baaritiskille ei ollut jonoa ja palvelu oli hyvää. Ainiin, ja rakennus oli hauska - kyseessä saattoi olla vanha elokuvateatteri. Vaikka klubit ovat Tallinnassa klo 05 asti auki, lähdimme me neljän pintaan metsästämään meille taksia kohti hotellia. Pääsimme oikein asiallisen ja mukavan kuskin kyytiin, ja matka taittui nopeasti auringon noustessa horistontista. Siinä sitten vedettiin viitisen tuntia unta palloon, käytiin aamulla vaatimattomalla aamiaisella, chekattiin itsemme ulos hotellista ja hypättiin bussiin. Vietettiin koko päivä kaupungilla shoppaillen ja välillä istuskeltiin kahviloissa. Aurinko porotti koko päivän kuumasti, ja päivä oli muuten ihana, mutta ai että miten kipeänä hartiat on nyt kaikkien tavaroiden kantamisesta. Kuuden pintaan lähdettiin kohti satamaa. Oltiin ostettu edullisimmat laivaliput mitkä löytyi, enkä kyllä ehkä ihan heti lähtisi uudelleen samalla paatilla. Mentiin nimittäin  Linda Linella , jossa istutaan laivassa kuin sillit purkissa pari tuntia. Menomatkalla laivassamme oli tekninen vika, joka myöhästytti lähtöä ja matkan pituus kasvoi luvatusta 1h 40 minuutista 2,5 tuntiin ja paluumatkallakin matka-aika oli 2h, vaikka sitä mainostetaan 1h 40 minuuttisena. Eihän tuo aika ole mitään tilavassa laivassa, mutta Linda Linen purkki on kyllä todella ahdas. Paluumatkalla kaikille ei riittänyt edes istumapaikkoja, ja käytävät joilla moni seisoi, olivat super ahtaita. Eli mielellään maksan jatkossa pari kymppiä extraa siitä, että pääsee ns. kunnon laivalla perille, jossa voi esim. istuskella kahvilassa tai ravintolassa matkan aikana. Sunnuntai-iltana kello yhdeksän maissa olimme siis takaisin Helsingissä kaikkine kantamuksinemme. Reissu oli ihan super hauska ja rentouttava, ja aloin miettiä, miksi en käy useammin Tallinnassa. Se on todella lähellä (83 km!), sinne pääsee nopeasti laivalla ja siellä on edullista syödä, juoda ja majoittua. Lisäksi Tallinnan kaupunki on todella kaunis värikkäine taloineen, kukkaistutuksineen ja terasseineen. Tällaisia viikonloppuja pitää alkaa viettää useamminkin.

Avainsanat: tekninen tehokas tavara tarkoitus tarjota tallinna matkailu kuulumisia öljy ystävä ympäristö voi viikonloppua viettää vesipuisto vesi vastaaja vanha valikoima vahva tuttu tunti tunne tilanne terassi raha rae päästä päivä purkki puoli puhdas pubi platz pitää saunoa sataa salaatti ruoka rose rentouttava reissu ravintola rakennus tarjoilla tanssi aksi taksi syödä super suosikki suomessa suomalainen suola suolainen sunnuntai spa snapchat siisti siideri selkä matka mansikka maksaa majoitus läsnäolo lähteä nauttia muutama musiikki muistella mozzarella miniloma miettiä mies me palvelu paluumatka pallo paketti paikka ote onni noora nimi pituus pihvi pieni parista pari koko kokemus kello kirjaimellisesti kipeä kesä keskusta kaupunki kaunis kauneus kastike kahvila jättää jälkiruoka juttu juoma juoda lahja kuski konsepti kokonaisuus linda laukku lauantai lapsi laiva louna lounas lista jokainen ikä istua iso ilta illallinen ihana hän huone hotelli hollywood hoito hintataso hinta hieronta hetki henki hengellinen helsinki hauska euro erikoinen edullinen drinkki dj club bussimatka bussi baari aurinko arki antaa alusta aine aika ahdistava aamiainen