Tänään on 23.11.2017 05:53 ja nimipäiviään viettävät: Ismo, Yngve ja Yngvar. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

Fillarikesä: Seitsemän kiloa myöhemmin

Julkaistu: · Päivitetty:

Elokuussa kirjasin Taiwan KOM Challengea varten muistilistaan mm. näitä: elokuun alun 89-90 kg:sta kuusi pois treeniin hiukan lisää intensiteettiä ja mäkitoistot 5...6...7 krt Malminkartano ym Irlannin isommat mäet pari päivää ajovauhtisuunnitelma Yllättävintä on ollut laihtumisen helppous. Seitsemän kiloa on kadonnut kovinkaan kummoisesti yrittämättä. Vähän vähemmän suklaata, välipalan korvaaminen porkkanalla silloin tällöin, hiukan enemmän aikaa pyörän päällä. Sipsiä ja viiniä on nytkin perjantai-illan iloksi, joten ei tässä mihinkään kurjistelukuurille ole tarvinnut ruveta. Elokuun alun jälkeen treenimäärä ja -intensiteetti kasvoivat oikealla tavalla, vähittäin. Kun sitten Irlannissa innostuin liikaakin enkä pitänyt sen jälkeen tarpeeksi taukoa, romahti "fitness" eli päivän kunto viikkokausiksi. Nyt alan taas olla ajokunnossa ainakin lyhyiden, parituntisten lenkkien perusteella.  Pitkille lenkeille olisi ollut tilausta, mutta ne nyt sitten jäivät. Samoin oikeasti tiukat treenit jäivät Sen verran on pohjakuntoa, että uskoisin maltillisen vauhdin suunnitelman takaavan pääsyn maaliin saakka.  Malminkartanon täyttömäessä ei kymmenen kerran toisto tunnu enää kummoiselta, ja viisi kertaa menee helposti, kun ajaa yhtä rauhallisesti kuin on tarkoitus nousta mäkeä Taiwanissa. Koska tasaisella ajo on samanlaista kuin ennenkin, uskoisin, että parantunut mäennousukyky johtuu nimenomaan painonpudotuksesta. Pyöräkisaan starttaan usein kuin innostunut sonni kevätlaitumelle päästessään. Olenkin tehnyt hyvin maltillisen kuuden tunnin ajosuunnitelman. Sitä noudattamalla tahti pysyy koko ajan reilusti alle 700 VAM. Teoriassa suunnitelmassa on varaa kiristää lopussa, mutta voi olla, että alkumatkan rasitus ja loppuvaiheen jyrkkyys sekä vähäinen happi tekevät loppumatkasta hiipimistä.  Tavoiteaikataulun mukaan hengitys vinkuu maalilinjalla klo 12:10. Tuossa varaa vaikka taluttaa, kun 2700 metrin korkeudessa tulee vastaan 27,3 %:n osuus, sillä maali on auki yhteen saakka. Nyt pitää tehdä vastaava "laihdutus" matkatavaroille: meillä on puolentoista viikon reissuun pelkät käsimatkatavarat. 

Avainsanat: 90 ajaa ajo elokuu happi irlanti kadonnut kasvaa kg kello koko kunto kuusi maali metri parantua pari perjantai pitää pyörä päivä rasitus reissu ruveta suklaa suunnitelma tahti taiwan tarkoitus teoria tilaus toisto treenit tässä varaa viiniä voi