Tänään on 20.11.2017 15:44 ja nimipäiviään viettävät: Jari, Jalmari, Hjalmar ja Pontus. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

Reijon Blogi:

Julkaistu: · Päivitetty:

Aktiivinen kuuntelija http://puhetyo.fi/2015/03/23/aktiivinen-kuunteleminen-huomioonottamista/ Etsi linkistä vastaukset alla oleviin kysymyksiin. Kopioi kysymykset ja kirjoita vastaukset blogiisi otsikolla Aktiivinen kuuntelija Miten aktiivisen kuuntelemisen yleistyminen voisi vaikuttaa työelämään ja parisuhteeseen esim. riitoihin? Aktiivisesti kuunnellessaan henkilö yrittää selventää mitä toinen ajattelee, tuntee ja miksi. Mikä on tekstin mukaan ehkä suurin syy lemmikkien suosioon? Lemmikeille voi puhua ja ne varmasti kuuntelee. Listaa viisi asiaa, joilla voit osoittaa kuuntelevasi aktiivisesti ja auttaa pienin keinoin puhujaa ajattelemaan tilanteessa ja tukemaan tätä. 1. Eleet 2. Katsekontakti 3. Asento 4.Ilmeet 5. Ei keskeytä Asiakaspalvelussa aktiivinen kuunteleminen on erityisen tärkeää. Selvitä alla olevasta tekstistä blogiisi vastaukset: Mitä aktiivisesti kuunnellessaan ammattihenkilö yrittää selvittää? Mitä tarkoitetaan asiakkaan nonverbaalilla viestinnällä? Ammattihenkilö selvittää mitä asiakas tuntee, ajattelee ja miksi. Nonverbaalilla viestinnällä tarkoitetaan eleitä, ilmeitä, äänensävyjä ja -painoja sekä puheasentoa. Dialogia Dialogi merkitsee Nykysuomen tietosanakirjan mukaan vuoropuhelua, kaksinpuhelua tai keskustelua kahden tai useamman henkilön välillä. Dialogi on siis puhetta, joka tapahtuu vähintään kahden henkilön välillä ja jonka tavoitteena on yhteisen merkityksen ja näkemyksen muodostuminen jostakin asiasta. Aktiivinen kuuntelu on tärkeä Dialogissa tärkeää on toisen kuunteleminen, ja ei vain kuunteleminen vaan myös kuuleminen. Toisen aktiivinen kuunteleminen on moninainen tapahtuma, jonka tavoitteena on auttaa asiakasta selventämään omia ajatuksiaan ja tunteitaan sekä auttaa häntä lisäämään ymmärrystään itseään, toisia ja elämäntilannettaan kohtaan. Aktiivisesti kuunnellessaan ammattihenkilö yrittää selvittää mitä asiakas ajattelee, tuntee ja miksi. Hyvä kuuntelija on kiinnostunut asiakkaan asioista ja viestii sen ilmeillään, eleillään, sanoillaan ja kysymyksillään. Kuuntelija viestii koko ajan hyväksyvänsä asiakkaan juuri sellaisena kuin hän siinä tilanteessa on. Hän katsoo asiakasta silmiin kuunnellessa tätä, ei keskeytä asiakkaan puhetta, vaan kuuntelee asian loppuun asti tulkitsematta tai antamatta vastausta asiaan. Aktiivinen kuuntelija tulkitsee asiakkaan nonverbaalista viestintää eli eleitä, ilmeitä, äänensävyjä ja -painoja sekä asiakkaan asentoa tämän puhuessa. (Cohen-Cole 1991, Ahonen 1992, Ronthy-Östberg 1992, Dunderfelt 2001) Lähde: www.khl.fi/pdf/vuorovaikutus ja asiakaslahtoisyys.pdf

Avainsanat: yrittää www vuoropuhelu voi viestintä vaikuttaa työelämä teksti tapahtuma syy silmä selvitä selvittää puhua puhe pieni pdf paino osoittaa moninainen mitä lähde lista linkki kysymys kuunnella koko keskustelu keino häntä hän http henkilö cole blogi auttaa asiakas aktiivinen