Tänään on 21.11.2017 19:28 ja nimipäiväänsä viettää: Hilma. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

Elämää koivun ja palmun alla: Mutkikas muuttomatka Teneriffalle

Julkaistu: · Päivitetty:

Palailen nyt pitkästä aikaa blogin pariin. Kiinan matkan jälkeen oltiin muutama viikko Suomessa ja valmistauduttiin Espanjaan paluuseen. Tällä kertaa matka oli hyvin erilainen kuin aiempina syksyinä. Meillähän on ollut Torreviejassa koti neljän talven ajan ja nyt kesällä myimme sen. Olimme päättäneet vaihtaa Espanjaan mantereen Teneriffan saareen. Olimme pakanneet automme täyteen henkilökohtaisia tavaroitamme ja auto odotti meitä Alicanten lentokentän pitkäaikaispaikoituksessa. Lentomme saapui Alicanteen illansuussa ja ajelimme Lorcaan yöksi. Seuraavana päivänä jatkoimme Granadaan ja sieltä edelleen Ardalesiin . Viimeksi mainittuun siksi, että sieltä lähtee upea El Caminito del Reyn -vaellusreitti. Meidän piti tehdä kyseinen vaellus jo keväällä kierrellessämme Andalusiaa , mutta sää teki tuolloin kepposet ja kyseisenä päivänä vettä tuli kuin aisaa ja meidän piti hylätä ajatus. Liput reitille pitää varata ja maksaa netistä etukäteen. www. caminitodelrey.info. Sää suosi meitä ja saimme ihailla komeita maisemia. Reitti kiertää osittain suoria kallionseinämiä pitkin ja alaspäin katsoessa ketä tahansa huippaa, korkeanpaikankammoiselle sitä ei voi suositella. Aiemmin rakenteet olivat huonokuntoiset ja moni uhkarohkea menetti henkensä taipaleella. Reitti uusittiin täydellisesti 2015 ja on nyt täysin turvallinen.  www.caminitodelrey.info Nettiyhteyteni on tällä hetkellä todella hidas, joten joudutte tässä vaiheessa tyytymään yhteen kuvaan. Lupaan ladata lisää kuvia heti kunnollisen yhteyden saatuani. Yövyttyämme jatkoimme matkaa kohti Cadizia. Siellä meidän oli tarkoitus viettää yksi yö ja jatkaa seuraavana iltapäivänä lautalla kohti Teneriffaa, johon saapuisimme pari vuorokautta myöhemmin. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. Sain tekstiviestin lauttayhtiöltä (Trasmediterranea), että teknisen vian vuoksi lähtö viivästyy vuorokaudella. No harmittihan se vähän, mutta saimme saman hotellihuoneen, joka oli ihan mukava, joten eipä hätää. Seuraavana päivänä tulikin sitten uusi ilmoitus, jossa lähtö viivästyi edelleen päivällä ja lähtee seuraavana aamuna. Taas uusi yö hotellissa ja vielä kerran viesti, jossa ilmoitettiin, että lähdetään aamun sijasta illalla. Soitimme lauttayhtiölle ja varmistimme, että näin todella tapahtuu eikä viivästyksiä enää tule. Sieltä vakuutettiin, että viimeinen tieto pitää paikkansa. Ajoimme auton illansuussa satamaan ja edelleen laivaan. Kuudelta oli lähtöaika. Koneet käynnistettiin ja lupaavalta vaikutti. Vaan ei, lautta pysyi satamassa. Tunnin päästä kuulutettiin, että moottoria ei saada käyntiin emmekä pääse lähtemään. Tästä alkoi loputon epätietoisuus: mitä nyt. Täyteltiin reklamointilappuja, jonotettiin infoon, jonotettiin toimistoon. Kuultiin epämääräisiä huhuja, kukaan ei oikein tiennyt miten meidän kanssa menetellään. Tiedottaminen oli aivan olematonta. Nukuttiin yö hytissä. Seuraavana päivänä iltapäivällä sanottiin, että autot pitää ajaa takaisin satama-alueelle ja meille järjestetään jokin korvaava kyyti. Ei muuta kuin auto ulos laivasta ja jonottamaan satamakonttoriin. Kun lopulta oli meidän vuoro päästä tiskille, meille sanottiin, että meidät viedään bussilla Sevillaan ja sieltä on lento seuraavana päivänä Teneriffalle. Auto tuodaan perässä, avain piti jättää heille. Meidän käskettiin tulla parin tunnin jälkeen takaisin satamakonttoriin, jolloin yksityiskohdat selviäisivät. Tultiin, jonotettiin, päästiin monen tunnin jälkeen tiskille. Ilmoitettiin, että emme menekään Sevillaan, vaan meidän pitää mennä takaisin laivan hyttiin yöksi ja seuraavana aamuna kello kuusi on taksikyyti Huelvaan! Huelvasta pääsemme Armaksen lautalla Teneriffalle, auto tuodaan perässä toisella kyydillä. Kyllä siinä jo rauhallisemmallakin ihmisellä oli pinna kireällä. Oli jo melkein puoliyö tässä vaiheessa ja piti palata hyttiin ja koettaa nukkua muutama tunti ja sitten ylös aamuvarhaisella ja taksia odottelemaan. Porukassa oli paljon koiraihmisiä ja taksit täyttyivät heistä. Lopulta löytyi meille ja toiselle pariskunnalle pienempi auto, jolla matkasimme Huelvaan. Siellä taas kerran jonotettiin. Tiskillä meille sanottiin, ettei nimeämme löydy listasta!!! Soittelivat sitten Trasmediterraneaan ja pääsimme sentään laivaan. Laiva olikin paljon hienompi ja mukavampi kuin alkuperäinen olisi ollut. Merenkäynti oli kohtalaista ja välillä piti ottaa matkapahoinvointilääke. Perillä olimme 38 tunnin jälkeen yöllä yhden aikoihin. Satamasta mentiin taksilla Los Realejosiin, jossa meillä oli vuokra-asunto valmiina. Tiistaina haettiin auto Santa Cruzin satamasta ja matka kokonaisuudessaan oli vihdoinkin ohi!

Avainsanat: trasmediterranea teneriffa tenerife el caminito del rey cadiz yhteys www vuoro vuokra voi viimeinen viikko viettää viesti viedä varata vaihtaa vaihe vaellus uusi upea tässä turvallinen tuoda tunti tuli toimisto tiski tieto tekstiviesti tekninen tavara tarkoitus talvi aksi taksi sää suositella suomessa satama santa saada reitti rakenne päästä päivä pitää pinna pienempi pari palata ottaa nukkua netti muutama mukava mitä matka mantere maksaa maisema aurinkolasi lähtö los loputon lippu lentokenttä lento lautta laiva ladata kyyti kuva kuusi koti kone kiina kesä kello jättää jolla jatkaa info ilmoitus ilta ihminen ihailla hätä hotelli hidas henkilökohtainen hakea espanja erilainen bussi blogi avain auto asunto alkuperäinen ajaa ajatus 2015