Tänään on 23.04.2018 18:36 ja nimipäiviään viettävät: Yrjö, Jyrki, Jyri, Jori, Yrjänä, Georg, Gran, Örjan, Jöran, Jörgen ja Jörn. MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI

Treenipäiväkirja: Uutta tavoitetta hakemassa

Julkaistu: · Päivitetty:

Eilen sen keksin, nimittäin uuden tavoitteen. Vähän aikaa on seilattu tuuliajolla, oli kaikenlaista muuta päänmenoa. Mutta nyt se kirkastui. Osallistun 8.6. Kiipeilyurheilijoiden boulder-kisoihin ja silloin haluan painaa 60kg tai jopa alle. Matkaa on 3 kg, eli ei paha. Aikaa on 4 viikkoa, eli melko hyvin. Boulderointi on voimalaji, jos vertaa köysikiipeilyyn. Meillä on Samin kanssa menossa perusvoimakausi ja sehän sisältää juurikin boulderointia. Keveys ei olisi haitaksi boulderillakaan, mutta lihaksia ei saa missään nimessä menettää.  Boulderkisa vaatii myös kestävyyttä. Kisa-aika on 4-5 tuntia ja sinä aikana pitäis topata niin monta oman tason ylärajalla olevaa reittiä kuin mahdollista. On siis sisällytettävä perusvoiman päälle kestävyyttä, erityisesti voimakestävyyttä, mutta myös aerobista, että palautuu reiteistä nopeasti. Viimeisellä viikolla hienosäätöä ja hermotusta, elimaksimeja ja pari päivää lepoa ennen varsinaista kisaa. Se onnistuukin hyvin, kun olen Power Cupissa Raahessa.  Hieman lisäbuustia boulderkuntoon olen saanut IFSC:n suorista lähetyksistä maailman cupista: Shauna Coxsey otti ensimmäisen WC-osakilpailuvoittonsa Grindewaldissa. Dmtrii Sharafutdinov taas avasi kauden 2014 voittotilin Bakussa. Toivottavasti seuran kisoissa on vähän helpompiakin reittejä... Mitä on tapahtunut sitten viime kerran. Kiipeilyä, biitsiohjausta, aamujumppaa, punttisalia, lentiskoutsaamista, mäkikävelyä ja pyöräilyä. Aika rutinoitunutta toimintaa, ei yllätyksiä, ei pettymyksiä, mutta tuloksia kyllä! /Nora

Avainsanat: 2014 taso sisältää sinä seura sami reitti raahe pyörä power tavoitteet ruokavalio kisat kiipeilyurheilijat boulderointi wc tunti toiminta tavoite lihas kisa kg keksi aika pari painaa paha osallistua nimi mitä menettää