Tänään on 19.09.2019 15:47 ja nimipäiviään viettävät: Reija ja Torborg. Käytämme EVÄSTEITÄ | MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI
Jumalan orja:

Islamin myytit

Julkaistu: · Päivitetty:

Islam ei liity mitenkään terrorismiin Myytti: Islamilla ei ole mitään tekemistä terroritekojen kanssa. On islamin vastaista tappaa viattomia ihmisiä. Totuus: Islam todella kieltää viattomien ihmisten tappamisen. Sinä et valitettavasti täytä vaatimuksia. Vaikka monet muslimit vilpittömästi uskovat heidän uskontonsa kieltävän viattomien ihmisten tappamisen terrori-iskuissa, totuus on kuitenkin paljon monimutkaisempi. Siksipä muslimit molemmin puolin terrorikeskustelua syyttävät toisiaan islamin kaappaamisesta, ja molemmat puolet sanovat edustavansa oikeaa islamin tulkintaa. Siksi myös sellaiset hirveitä terroritekoja Allahin nimeen tehtailevat terroristijärjestöt kuten Hamas ja Hezbollah saavat huomattavia määriä moraalista ja taloudellista tukea valtavirran edustajilta. Koko "terrorismin" määritelmä islamissa on vähintäänkin epäselvä. Lisäksi "viattoman ihmisen" määritelmä islamissa ei ole se, mitä muslimiapologistit erityisesti mainostaisivat, kun he sanovat, että viattomia ei saa vahingoittaa. Islamin opin mukaan nimittäin kukaan, joka hylkää Muhammadin opetuksen, ei ole viaton. Mietitään vaikka sitä, että suuri osa Koraanista käsittelee sitä kauheaa rangaistusta, joka on niiden osana, jotka kieltäytyvät kääntymästä muslimeiksi. Kuinka muslimit voivat silloin pitää näitä jumalallisen vihan kohteita viattomina ihmisinä? Suojelluimmat ja kunnioitetuimmat kaikista toisuskoisista ovat dhimmit, "kirjan kansat." Nämä ovat niitä kristittyjä ja juutalaisia, jotka alistuvat islamin komennon alle ja maksavat muslimeille suojelurahaa, jizyaa. Sana "dhimmi" tulee kuitenkin arabian sanasta, joka tarkoittaa "syyllistä" tai "moittimista". Kun jopa dhimmit ovat saaneet osansa syyllisyydestä asemaansa (koska ovat hylänneet Allahin totuuden), miten toisuskoiset, jotka vastustavat islamin ylivaltaa ja kieltäytyvät maksamasta jizyaa voisivat olla "viattomia"? Islamin sisälläkin on ryhmä muslimeja, jotka kantavat syyllisyyttä - jopa suurempaa kuin toisuskoiset. Nämä ovat teeskentelijät eli "munafiqin", joihin Muhammad viittaasi hyvin halventavin sanankääntein. Teeskentelijän katsotaan olevan muslimi vain nimellisesti. Koraanin yhdeksännen suuran mukaan heidät erottaa aidoista muslimeista siitä, että he kieltätyvät käymästä pyhää sotaa (9:81, 9:86) tai rahoittamasta sitä (9:121). Aidot uskovaiset taistelevat ja ovat kovia uskottomia kohtaan (9:123). Muslimiterroristit, jotka säännöllisesti tappavat "toisia muslimeita" Allahin nimeen, tekevät niin uskoen uhriensa olevan "munafiqin" tai "kafir" (vääräuskoisia). Tämä osa shariaa tunnetaan nimellä takfir, jonka mukaan muslimi voidaan julistaa uskonluopioksi ja teloittaa, koska he ovat haitanneet islamin ylivallan laajentamista. (Aito muslimi pääsee joka tapauksessa Paratiisiin, joten hänellä ei ole tietenkään mitään syytä kieltäytyä elämän nautinnoista kuten seksiorgioista tai päihteistä). Viattomuuden hämärän määritelmän lisäksi tulee vielä vaikeus erottaa terrorismi pyhästä sodasta. Islamistiterroristit harvoin pitävät itseään terroristeina, vaan kutsuvat itseään pyhiksi sotureiksi (mujahideen, shahid tai fedayeen). He pitävät tekojaan jihadin yhtenä muotona. Sekä Koraani että hadithit kehottavat käymään pyhään sotaan. Suurassa 9:29 Muhammad vakiinnuttaa periaatteen, että vääräuskoisia vastaan tulee taistella, kunnes he joko kääntyvät islamiin tai alistuvat nöyryytettyinä islamin alaisuuteen. Tämän vahvistavat myös Sahih Muslimin ja Bukharin hadithit. Islamin profeetta sanoo useasti, että Jihad on muslimille ihanteellinen polku, ja että uskovien tulee "taistella Allahin tiellä." Koraanissa on tusinoittain katkelmia, joissa kehoitetaan tappamaan ja taistelemaan - paljon enemmän kuin kehoituksia rauhaan ja suvaitsevaisuuteen. On jokseenkin naivia käsittää nämä "ikuiset keskustelut ihmisen ja Jumalan välillä" ikään kuin niillä olisi vain historiallista arvoa ja ettei niitä olisi tarkoitettu koskemaan nykyajan uskovia, varsinkin kun tekstissä ei ole oikein mitään, mikä oikeuttaisi tulkitsemaan ne tällä tavoin. Kun yhdistetään Koraanin kehoitukset pyhään sotaan viattomuuden monimerkitykselliseen tulkintaan, joudumme vakaviin vaikeuksiin, joita ei voi selittää pois pelkällä semantiikalla. Islamissa ei vallitse ainoastaan syvä suvaitsevaisuus väkivaltaa kohtaan, vaan siinä on myös suuria erimielisyyksiä siitä, missä olosuhteissa ja ketä vastaan väkivalta on oikeutettua. Monet niistä muslimeista, jotka väittävät olevansa terrorismia vastaan, kuitenkin tukevat esimerkiksi Irakin kapinallisia, ja esittävät syytöksiä siitä, että käynnissä olisi laaja-alainen "sota islamia vastaan." Vaikka amerikkalaiset joukot ovat siellä suojelemassa viattomia ihmisiä ja auttamassa maan jälleenrakentamisessa, muslimit kautta maailman uskovat, että tosiuskovaisille on luvallista yrittää tappaa heitä. Mujahideenit päättelevät pyhän sodan antaman siunauksen perusteella, että on luvallista hyökätä irakilaisia maanmiehiään vastaan - niitä jotka auttavat amerikkalaisia - vaikka heidät on demokraattisesti valittu hallitsemaan Irakia. Nämä siviilit ja sotilaat ovat "munafigin" ja "takfir", jotka auttavat vihollista, "ristiretkeläisiä." Vaikka käytämme tässä Irakia esimerkkinä, sama päättelyketju on pohjimmiltaan kaiken islamilaisen terrorismin takana Filippiineiltä Thaimaahan. Siellä missä islam on uskonnollinen vähemmistö, on aina radikaaleja, jotka uskovat väkivallan oikeutukseen, jotta islamille saataisiin valta-asema - aivan samoin kuin Muhammad opetti ja näytti esimerkkiä Mekassa ja muualla. Entä sitten ne "viattomat", jotka kärsivät pommi-iskuista ja ammuskelusta? Myös Muhammadin aikana ne olivat väistämättömiä. Paljon lainattu hadith, missä Muhammad kielsi naisten tappamisen, myös toteaa, että tällaisia uhreja oli tullut hyökkäyksissä muita heimoja vastaan. Jos on yhtään epäilystä siitä, että kielletty olisi joskus kuitenkin välttämätöntä, epäilysken pitäisi kuitenkin hälvetä kertomuksessa Muhammadista, kun hänen miehensä varoittivat häntä, että yöllinen isku merkitsisi, että myös naisia ja lapsia tulisi tapetuksi. Muhammad vastasi  että "he [naiset ja lapset] ovat samaa joukkoa [kuin vihollisen miehet]." Jihadin pyhittäminen on kalteva taso. Se alkaa jalolla itsepuolustuksen ajatuksella oletettua uhkaa vastaan ja kehittyy vähitellen Allahin oikeuttamaksi islamin ylivallan tavoitteluksi. Islamin ei ole tarkoitus olla tasa-arvoisessa yhteiselossa toisten uskontojen kanssa. Se haluaa saavuttaa ylivallan ja asettaa sharian ylimmäksi laiksi. Islamin valta tulee ulottaa maan ääriin asti ja vastarinta voidaan murtaa keinolla millä hyvänsä. Länsimaiset apologistit sivuuttavat Koraanin monet väkivaltaiset jakeet olankohautuksella sanoen, että ne ovat voimassa vain sotatilassa. Islamiterroristit ovat samaa mieltä. He ovat sodassa. Islam on rauhan uskonto Myytti: Muhammad oli rauhantahtoinen mies, joka opetti seuraajiaan noudattamaan hänen esimerkkiään. Muslimit elivät rauhanomaisesti vuosisatoja, taistellen ainoastaan itsepuolustukseksi ja vain, jos se oli välttämätöntä. Aidot muslimit eivät koskaan käyttäytyisi aggressiivisesti. Totuus: Ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä siitä, ketä "aidot muslimit" ovat, koska Koraani erottelee tarkasti aidot muslimit teeskentelijöistä muun muassa suurassa 9. Tässä yhdessä myöhäisimmistä Koraanin luvuista sanotaan, että aito muslimi "panee alttiiksi omaisuutensa ja henkensä (Koraani 9:88)" sillä aikaa, kun teeskentelijät ovat jääneet kotiin ja kieltäytyneet liittymästä pyhään sotaan vieraiden maiden uskottomia vastaan. Muhammad järjesti 65 sotaretkeä viimeisinä kymmenenä elinvuotenaan ja johti niistä itse 27:ää. Mitä enemmän hänen valtansa kasvoi sitä pienemmän tekosyyn hän tarvitsi käydäkseen taisteluun. Lopulta hän hyökkäsi muiden heimojen kimppuun vain siksi, etteivät ne vielä olleet hänen kasvavan imperiuminsa valtapiirissä. Muhammadin kuoleman jälkeen hänen seuraajansa joutuvat välittömästi sotaan entisiä liittolaisiaan vastaan, koska nämä halusivat irtautua valtakunnasta. Abu Bakr kutsui heitä uskonluopioiksi ja teurasti kaikki, jotka eivät halunneet pysyä muslimeina. Lopulta hän sai pidettyä väkivalloin valtakunnan yhtenäisenä. Islamin profeetan uskollisimmat seuraajat ja hänen oma perheensä kääntyivät myös toisiaan vastaan. Ensimmäisen kahdenkymmenenviiden vuoden aikana oli neljä kalifia (johtajaa), jotka olivat Muhammadin uskollisia miehiä. Kolme näistä neljästä murhattiin. Kolmannen kalifin murhasivat ensimmäisen kalifin pojan liittolaiset. Neljäs kalifi sai surmansa konfliktissa viidennen kalifin kanssa, joka pani alulle satavuotiaan ylettömyyksien ja irstailun dynastian, jonka tuhosivat Muhammadin sedän jälkeläiset karmealla ja laajalla verilöylyllä. Muhammadin oma tytär, Fatima, ja hänen vävynsä, Ali, jotka molemmat selvisivät Mekan pakanuuden kurjuudesta hyvissä voimissa, eivät selvinneet islamista Muhammadin kuoleman jälkeen. Fatima kuoli vainojen aiheuttamaan stressiin kolmessa kuukaudessa ja Alin salamurhasivat hänen muslimivastustajansa. Heidän poikansa (Muhammadin pojanpoika) sai surmansa taistelussa ryhmittymää vastaan, joiden jälkeläiset ovat nykyajan sunnimuslimeja. Hänen kansastaan polveutuvat shiiamuslimit. Muhammadin sukulaiset ja ystävät jakautuivat kumpaankin toisiaan vastaan taistelevaan ryhmään, jotka edelleen hajosivat toisilleen vihamielisiksi alaryhmiksi islamin edelleen laajentuessa. Muslimiapologisteilla, jotka sanovat että nykyajan terroristit eivät voi olla muslimeja, koska he tappavat toisia muslimeja, on melkoisen vaikea tehtävä selittää Fatiman seuraajien ja Aishan välinen sota asiaa tuntevalle yleisölle. Muhammad erityisesti asetti sekä lempityttärensä että lempivaimonsa esikuviksi musliminaisille, ja kuitenkin he olivat eri puolilla Muhammadin kuolemaa seuranneessa verisessä sisällissodassa. Kumman suhteen Jumalan profeetta erehtyi näin pahasti? Muhammad jätti miehilleen ohjeet käydä taisteluun kristittyjä, persialaisia, juutalaisia ja polyteisteja (joita tulivat olemaan miljoonat epäonniset hindut) vastaan. Seuraavien neljän vuosisadan aikana muslimiarmeijat vyöryivät yllätettyjen naapureidensa ylitse ryöstellen ja ottaen väestöä orjiksi sekä pakottaen eloonjääneet aseella uhaten joko kääntymään muslimeiksi tai maksamaan suojelurahaa. Muhammadin kumppanit elivät kylliksi kauan nähdäkseen islamin julistavan sodan jokaista maailmanuskontoa vastaan vain muutamassa vuosikymmenessä hänen kuolemansa jälkeen - julistaen Jihadia hinduja, kristittyjä, juutalaisia, zarathustralaisia ja buddhalaisia vastaan. Ristiretkiin mennessä (eli kun eurooppalaiset alkoivat taistella vastaan) muslimit olivat valloittaneet sotimalla kaksi kolmannesta kristitystä maailmasta Syyriasta Espanjaan ja Pohjois-Afrikkaan. Muslimit ottivat miljoonia eurooppalaisia orjiksi samoin kuin kymmeniä miljoonia afrikkalaisia. Arabien orjakauppa jatkui 1300 vuotta aina siihen asti, kunnes kristityt maat pakottivat islamilaiset valtiot julistamaan käytännön laittomaksi (ainakin teoriassa). Tähän päivään mennessä muslimimaailma ei ole pyytänyt anteeksi Jihadin ja orjuuden uhreilta. Maailmassa ei ole islamin lisäksi toista uskontoa, joka tuottaisi jatkuvasti terrorismia jumalansa nimeen. Vaarallisimmat muslimit ovat lähes aina niitä, jotka tulkitsevat Koraania kaikkein rehellisimmin. He ovat fundamentalisteja, uskon puhtauden vaalijoita, ja he uskovat Muhammadin valtuutukseen levittää islamia miekalla ja tappamalle ne, jotka eivät alistu. Jos aitoja vääräuskoisia ei ole tarjolla, he kääntyvät toisiaan vastaan. Islamin pyhät tekstit ovat täynnä väkivallan ja vihan jakeita sekä toisuskoisia että edellämainittuja "teeskentelijöitä" (muslimit, jotka eivät käyttäydy kuten muslimin kuuluu) vastaan. Toisin kuin Raamattu, jossa väkivaltaiset kertomukset muuttuvat paljon rauhanomaisimmiksi käskyiksi, Koraani kulkee täysin vastakkaiseen suuntaan (väkivalta on ensin kielletty, sitten sallittua ja lopuksi pakollista). Kourallinen aikaisia jakeita, joissa puhutaan suvaitsevaisuuden puolesta jäävät vääjäämättä myöhempien täysin päinvastaisten jakeiden vyöryn alle. Kun Vanhan Testamentin veriset jakeet on yleensä sidottu niiden historialliseen kontekstiin tekstin itsensä mukaan, Koraanin käskyt väkivaltaan ovat useimmiten toistaiseksi voimassa olevia ja antavat tilaa tulkinnoille. Islamin historian ja sen pyhimpien kirjoitusten perusteella voidaan sanoa, että ne jotka haluavat uskoa "rauhanomaiseen islamiin" joutuvat jättämään paljon enemmän huomiotta kuin terroristit. Millä tahansa objektiivisella mittarilla "Rauhan Uskonto" on ollut raain ja verisin uskonto mitä maailma on nähnyt. Islamissa rauha saapuu vasta silloin kun muslimit ovat vallassa - jos silloinkaan... Islam vastustaa orjuutta Myytti: Islam ei suvaitse ihmisten orjuuttamista. Muhammad oli orjuuden vastustaja ja hänen työnsä ansiosta orjuus lopetettiin. Totuus: Koraanista ei löydy pienintäkään suvaitsemattomuutta orjuutta vastaan. Itse asiassa islamin pyhä kirja antaa orjanomistajille selkeän oikeuden käyttää orjiaan seksuaalisesti hyväkseen - eikä vain yhdessä Koraanin kohdassa, vaan ainakin neljässä eri suurassa. Islamin laki on on täynnä ohjeita orjien käsittelyyn, osa niistä suhteellisen inhimillisiä, mutta mikään niistä ei kuitenkaan vastusta orjuutta. Näiden ohjeiden olemassaolo hyväksyy ja laillistaa orjuuden. Tähän voi vielä lisätä sen tosiasian, että Muhammad itse oli innokas orjakauppias. Center of the Study of Political Islamin Bill Warner antaa kirjassaan Muhammad and the Unbelievers: a Political Life aiheesta seikkaperäisen selvityksen luotettavimpien muslimilähteiden perusteella, ja tekee seuraavan yhteenvedon: Muhammad vangitsi orjia, myi orjia, osti orjia antaakseen ne lahjoiksi, sai orjia lahjaksi ja käytti orjia työntekoon. Sira kertoo orjuudesta hyvin selkeästi. Jopa jokainen saarnatuoli, mistä Muhammad saarnasi islamia, oli hänen orjiensa rakentama. Koraani käskee muslimeita noudattamaan Muhammadin esimerkkiä ja sanoo hänen olevan "ylhäinen persoona". Orjuuden epäinhimilliset kauhut ovat olleet olennainen osa islamia 14 vuosisadan ajan, mukaanlukien nykyajan toisuskoisten orjien ahdingon Sudanissa, Malissa, Nigerissä, Mauritaniassa ja muualla muslimimaailmassa. Islamissa ei ole koskaan ollut orjuuden vastaista liikettä (edes nykyorjuutta vastaan). Orjuuden vastustus tuli islamilaiseen maailmaan eurooppalaisten poliittisen painostuksen vuoksi, eikä sillä ole mitään tekemistä islamilaisen lain kanssa. Huolimatta orjien hirveästä kohtelusta muslimimaissa, mitään länsimaista tuttuja syyllisyyden tunteita tai orjuuden kauheuksien dokumentointia ei sieltä löydy. Muslimien omantunnon tuskien puuttuminen johtaa usein sellaiseen väärään mielikuvaan, ettei orjuus ollut niin pahaa islamin alaisuudessa - vaikka se on päin vastoin osoitus islamin suvaitsevaisuudesta orjuutta kohtaan. Niin narsistiseksi islam saa uskovaiset, että nykyäänkin monet muslimit uskovat, että muslimit tekivät itse asiassa palveluksen niille naisille, lapsille ja taistelusta hengissä selviytyneille miehille, kun he ottivat heidän omaisuutensa ja alistivat heidät palvelijoikseen. Häpeää ja anteeksipyyntöä, vaikka siihen olisi kuinka syytä, ei juuri koskaan voi löytää Dar al-Islamista. Kalifeilla, jotka uskonnollisesti vastaavat paavia, oli haaremeissaan satoja tai jopa tuhansia nuoria tyttöjä ja naisia, jotka oli vangittu jopa Euroopasta asti ja myyty seksiorjiksi. Turkkilaiset saalistivat unkarilaisia kuin eläimiä ja ottivat kolme miljoonaa orjaa 150:n vuoden aikana 1500 ja 1600 luvuilla. Intiassa 200.000 hindua vangittiin ja kuljetettiin Iranin orjamarkkinoille vain kahdessa vuodessa (1619-1620), erään hyvänä pidetyn muslimihallitsijan toimesta. Muslimiomistajat usein kastroivat afrikkalaiset orjansa. Harvat pääsivät lisääntymään, mikä selittää sen miksi Lähi-idässä on niin vähän afrikkalaista alkuperää olevia, vaikka arabit ottivat 1300 vuoden aikana enemmän afrikkalaisia orjia kuin eurooppalaiset 300 vuoden aikana. Amerikkaan tuodusta 400.000:sta orjasta on tullut 30 miljoonan ihmisen yhteisö, joilla on paljon paremmat elinolot kuin heidän afrikkalaisilla tovereillaan. Islamilaisesta historiasta ei löydy William Wilberforcea tai Bartoleme de las Casasia. Kun apologisteilta kysytään islamilaisen orjuuden vastustajan nimeä, he antavat joskus nöyrästi itsensä Muhammadin nimen. Jos paras orjuuden vastustaja, jonka islam voi mainita, piti itse orjia ja toimi orjakauppiaana, ja joka määräsi sotavankeja seksiorjiksi jättäen jälkeensä 13 vuosisadan orjuuden perinnön, pitäisi sen vakuuttaa kenet tahansa, paitsi kaikkein paatuneimmat apologistit. Islamin kulta-aika Myytti: Muslimit väittävät usein, että heidän uskontonsa vaali rikasta tieteellistä perintöä "raivaten tietä" modernille teknologialle ja lääketieteelle. Tällöin he tavallisesti viittavaat vuosiin 600-1200, kun Euroopassa oli "pimeä keskiaika" ja muslimimaailma kasvatti väestöään ja alisti muita kulttuureita sotaisilla valloitusretkillään. Totuus: Vaikka onkin oikein todeta, että islamilainen maailma oli suhteellisesti edistyksellisempi tuona aikana kuin "kristitty" maailma, islamin uskonnolla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä (muuta kuin sen antama valtuutus sotilaalliseen laajentumiseen). Tosiasiassa islam pyrkii hylkäämään kaiken tiedon, joka tulee uskonnon ulkopuolelta, mikä on syynä siihen, että tuotteliaimmat muslimitutkijat ovat eivät ole tieteiden vaan uskonnon opiskelijoita. [On hyvä huomata, että pelkästään Espanjassa käännetään espanjaksi enemmän oppimateriaaleja ja kirjallisuutta yhdessä vuodessa kuin koko arabimaailma on kääntänyt arabiaksi sitten 800-luvun. Kuten saudiarabialainen suurmufti asian pelkisti vuonna 2010: "Koraanin kertomukset ja siinä oleva tietämys riittää meille.... me emme tarvitse Tooraa, Evankeliumeita tai mitään muuta kirjaa"]. Monet fundamentalistit ja muut uskonnolle omistautuneet pukeutuvat kuten Muhammad pukeutui, ja noudattavat 600-luvun elämäntapaa enemmän tai vähemmän uskollisesti, ollen näin samalla osoitus perinteiden suuresta merkityksestä islamissa. Uskonto on hyvin konservatiivinen ja vastustaa muutosta, johon suhtaudutaan epäluuloisesti. Kuten tutkija Bernard Lewis osoittaa, islamissa innovaatiot ovat lähtökohtaisesti pahoja, ellei niitä voida todistaa hyviksi. Islam ei voi ottaa juurikaan kunniaa tieteen kehityksestä, ja siihen on neljä perussyytä: Ensimmäiseksi, muslimimaailma hyötyi suuresti kreikkalaisesta tieteestä, jonka kirjoituksia  kristityt ja juutalaiset käänsivät arabiaksi. Muslimien kunniaksi on luettava se, että he säilyttivät kreikkalaisia tekstejä paremmin kuin sen ajan eurooppalaiset, ja siitä tuli heidän tietämyksensä perusta. (Huomattava syy tähän oli kuitenkin se, että kristityillä ei ollut enää pääsyä kreikkalaiseen maailmaan, koska muslimien orjalaivat ja rannikoiden ryöstöretket hallitsivat Välimerta noina aikoina). Toiseksi, monet keksinnöt, joista islamille on annettu kunnia, onkin "lainattu" muslimien valloittamilta kulttuureilta. Esimerkiksi algebrallinen "nollan" käsite on hindulainen keksintö, jonka muslimit omaksuivat ja esittelivät sen omanaan eurooppalaisille. Valloitettu väestö vaikutti suuresti "muslimitieteen" historiaan, kunnes sen tieteellinen panos väheni, kun he kääntyivät islamiin (dhimmiyden paineen alaisina). Muslimien osuus väestöstä on kääntäen verrannollinen tieteelliseen kehitykseen. Ei ole sattumaa, että muslimimaailmalla on niin vähän tieteellisiä näyttöjä viimeisten 800 vuoden ajalta, koska uusia sivilisaatioita ei ole enää riittänyt valloitettavaksi. Kolmanneksi, päteviä muslimitieteilijöitä on usein pidetty harhaoppisina heidän elinaikanaan, joskus hyvistä syistä. Eräs suurimmista muslimimaailmasta tulleista oppineista oli persialainen tiedemies ja filosofi al-Razi. Hänen vaikuttavia töitään pidetään usein todistuksena islamilaisen tieteen suuruudesta. Apologistit unohtavat kuitenkin usein mainita, että al-Razia syytettiin jumalanpilkasta, koska hän noudatti omia uskonnollisia käsityksiään - jotka olivat selvässä ristiriidassa perinteisen islamin kanssa. Neljänneksi, jopa ne saavutukset, jotka voidaan lukea islamilaisen maailman hyväksi, eivät ole mitenkään järisyttäviä. Jotkut sanat ovat muslimialkuperää, kuten alkemia ja eliksiiri (ja assassin - salamurha), mutta paljon muuta mikä olisi edelleen osa nykyaikaista teknologiaa, ei ole. Ei ole myöskään syytä olettaa, etteivätkö eurooppalaiset olisi keksineet noita keksintöjä kulttuurisen herätyksen jälkeen, jonka uskonpuhdistus pani alulle. Otetaan esimerkiksi muslimien väite, että he "keksivät" kahvin - siinä mielessä, että he tekivät tunnetuksi afrikkalaisilta orjilta opitun tavan. Toisaalta on aivan yhtä totta, että eräs punainen väriaine, joita käytetään useissa elintarvikkeissa mehuista makeisiin, tulee eräästä Etelä-Amerikkalaisesta naarapuolisesta kuoriaisesta. On äärimmäisen epätodennäköistä, etteivät länsimaalaiset olisi törmäänneet kahviin nykyaikaan mennessä (tosin täytyy antaa arvoa sille, että kahvi luultavasti vauhditti tulevia tieteellisiä keksintöjä). Muslimien saavutusten litania ottaa usein uskonnollisen saarnan muodon, jossa keksintöjen todellinen alkuperä unohdetaan - samoin kuin keksintöjen todellinen merkitys länsimaiselle tieteelle. Ne, jotka ylpeilevät Taqi al-Dinin suuresta observatoriosta juuri valloitetussa Istanbulissa, jättävät usein mainitsematta, että se hävitettiin nopeasti kalifaatin toimesta. Se mitä meille jää lopulta käteen tieteellisistä, lääketieteellisistä ja teknologisista saavutuksista, ei ole aivan sitä, millä muslimiapologistit haluaisivat kilpailla kristityn maailman kanssa. Tämän päivän islamilaiset innovaattorit ovat lähinnä tunnettuja olemassaolevan läntisen teknologian, kuten matkapuhelimien ja lentokoneiden, muuttamisesta massatuhoaseiksi. Vaikka islam ei olekaan täysin vihamielinen tieteelle ei sitä myöskään tule pitää minään fasilittaattorinakaan. Suuret keksinnöt, joiden väitetään tulleen islamilaisesta maailmasta, syntyivät joko ei-muslimien toimesta, jotka vain sattuivat elämään islamin hallinnon alla, tai harhaoppineiden toimesta, jotka eivät olleet juurikaan kiinnostuneita islamista. Tieteellinen ajattelu kapenee huomattavasti, kun islam saa ylivallan, kunnes se lopulta kuihtuu kokonaan. Islam on suvaitsevainen muita uskontoja kohtaan Myytti: Uskonnolliset vähemmistöt ovat kukoistaneet islamin alaisuudessa. Muslimeja on käsketty suojelemaan juutalaisia ja kristittyjä (Kirjan kansoja) ja olemaan aiheuttamatta heille vahinkoa. Koraani sanoo suurassa 109: "teillä on uskontonne ja minulla on uskontoni." Totuus: Uskonnoliset vähemmistöt eivät ole kukoistaneet islamin alaisuudessa. Tosiasiassa ne ovat kuihtuneet varjoiksi entisestään satojen vuosien sorron ja syrjinnän vuoksi. Jotkut pakotettiin kääntymään islamiin väkivalloin, toiset ahdistettiin rasittavaan dhimmiyteen. Se mitä muslimit kutsuvat "suvaitsevaisuudeksi", näyttää ulkopuolisista - aivan oikein - järjestelmälliseltä syrjinnältä. Juutalaisia ja kristittyjä koskeva dhimmiys-sopimus islamin alaisuudessa tarkoittaa, ettei heillä ole samoja uskonnollisia oikeuksia ja vapauksia kuin muslimeilla. He eivät voi esimerkiksi puhua uskonnostaan tai rakentaa pyhäkköjä ilman lupaa. Historiallisesti dhimmien on usein täytynyt pukeutua erottuvaan vaateparteen tai leikata hiuksensa tietyllä tavalla, joka osoittaa heidän alhaisemman ja nöyryytetyn asemansa. Heillä ei ole samoja laillisia oikeuksia kuin muslimeilla ja heidän täytyy lisäksi maksaa erityistä veroa, "jizyaa". Jos he eivät täytä veronkerääjän vaatimuksia, heidät voidaan tappaa tai heidän lapsensa voidaan ottaa heiltä pois. Satojen vuosien ajan Euroopan kristityn väestön poikia otettiin pois vanhemmiltaan, pakkokäännytettiin islamiin ja koulutettiin osmanien valtakunnan sotilaiksi, jotka tunnettiin janitsaareina. Tällaisen syrjinnän ja kolmannen luokan kansalaisen aseman vuoksi monet uskonnolliset vähemmistöt kääntyivät islamiin vuosisatojen kuluessa. Ne jotka eivät kääntyneet kohtasivat usein taloudellisia ja sosiaalisia vaikeuksia, jotka ovat jatkuneet tähän päivään asti, ja ovat tyrmistyttäviä nykyajan länsimaisilla suvaitsevaisuuden ja moniarvoisuuden standardeilla mitattuina. "Kirjan kansoihin" kuulumattomia - kuten hinduja ja ateisteja - kohtaan islam osoittaa hyvin vähän suvaitsevaisuutta saavutettuaan poliittisen ylivallan. Koraani käskee muslimeja "taistelemaan Jumalan tiellä" kunnes "epäjumalia ei enää palvota, vaan yksin Jumalaa". Valloitettu väestö kohtaa kuoleman elleivät he rukoile säännöllisesti ja anna almuja (toisin sanoen noudata islamin viittä peruspilaria). Timur Lenk ja muut muslimitaistelijat teurastivat kymmeniä miljoonia hinduja ja buddhalaisia sekä pakkosiirsivät tai käännyttivät miljoonia muita tuhannen vuoden aikana. Somaliassa islamistit mestaavat kristittyjä. Iranissa heidät heitetään vankilaan. On ironista, että toisuskoisten kohtelu on juuri sellaista, millaista muslimit itse pitäisivät oikeutettuna syynä väkivaltaiseen itsepuolustukseen. Islam oikeuttaa itse itsensä. Niinpä useimmat muslimit eivät näe syytä selitellä syvään juurtunutta ylimielisyyttä ja kaksoisstandardia. Koraanissa on noin 500 jaetta, jotka kertovat Allahin vihasta toisuskoisia vastaan ja rangaistuksesta, jonka hän on varannut heille heidän uskottomuutensa takia. Siellä on myös pieni määrä jakeita, jotka sanovat toisin, mutta ne ovat pääasiassa varhaisia jakeita, jotka monet oppineet katsovat tulleen kumotuiksi myöhemmillä, väkivaltaisemmilla jakeilla. Suurasta 109 puheen ollen, kuka tahansa todellinen Koraanin asiantuntija osoittaa, että jakeen tarkoituksena on pikemminkin erottaa islam Qurayshin jumalista (joista yhden nimi oli "Allah") kuin julistaa uskonnollista suvaitsevaisuutta toisuskoisia kohtaan. Silloin kun nämä jakeet ilmoitettiin Muhammadille, hänellä ei ollut poliittista valtaa eikä hänellä siten ollut muuta mahdollisuutta kuin olla suvaitsevainen muita kohtaan. Sen sijaan suvaitsevaisuudesta ei ollut jälkeäkään, kun Muhammad palasi voittajana Mekkaan vuosia myöhemmin ja määräsi kaikki, jotka eivät kääntyneet islamiin, joko karkotettaviksi tai kuolemaan. Noiden ihmisten, joille Muhammad oli aikaisemmin osoittanut suuran 109, vaalimat jumalankuvat Muhammad määräsi tuhottavaksi. Jos "suvaitsevaisuus" tarkoittaa sitä, ettei ihmisiä murhata pelkästään heidän uskontonsa takia, voimme sanoa, että nykyajan islam täyttää vaatimukset ainakin suurimman osan aikaa. Mutta jos "suvaitsevaisuus" tarkoittaa sitä, että toisuskoisilla on samat uskonnolliset oikeudet kuin muslimeilla, on islam ehdottomasti suvaitsemattomin uskonto auringon alla. Islam kunnioittaa naisia Myytti: Koraanissa mies ja nainen ovat tasa-arvoisia Allahin edessä. Jokainen ihminen tuomitaan hänen omien tekojensa perusteella. Nainen on tasa-arvoinen islamin lain edessä. Totuus: Pelkkä väite, että Allah tuomitsee yksilön vain hänen omien tekojensa perusteella, ei tarkoita että näillä olisi samat oikeudet tai roolit, tai että heidät tuomittaisiin samoilla säännöillä. Koraanissa, Muhammadin elämäkerrassa tai islamilaisessa laissa ei ole mitään tulkinnanvaraisuutta siinä, että nainen on miestä alempiarvoisempi, vaikka tämän päivän islamin apologistit pyrkivät löytämään länsimaista feminismiä monenlaisista Koraanin katkelmista, joita ei historiallisesti ole koskaan tulkittu väitetyllä edistyksellisellä tavalla. Sotilaallisten voittojen jälkeen Muhammadilla oli tapana jakaa vangiksi saatuja naisia palkintoina miehilleen. Ainakin yhdessä tapauksessa hän antoi miehilleen luvan raiskata sotasaaliiksi saatuja naisia näiden aviomiesten läsnä ollessa. Naisista tuli seksiorjia samoille miehille, jotka olivat surmanneet heidän aviomiehensä ja veljensä. Koraanissa on neljä jaetta, joissa Allah tekee selväksi, että muslimi-isännillä on täydet seksuaaliset oikeudet orjattariinsa. Yhtään jaetta, joka kieltäisi raiskauksen ei kuitenkaan löydy. Koraani antaa muslimimiehille luvan löydä vaimojaan tottelemattomuuden vuoksi, mutta määräystä rakastaa vaimoaan ei löydy. Se vain toteaa, että miehet ovat vaimojaan ylempiä. Hadith sanoo, että naiset ovat älyltään alempiarvoisia ja että naiset muodostavat Helvetissä väestön enemmistön. Islamin lain mukaan mies voi erota vaimostaan mielensä mukaan. Jos hän eroaa kahdesti ja haluaa sitten naida tämän uudestaan, on naisen ensin oltava sukupuoliyhteydessä jonkun toisen miehen kanssa. Miehiä tällaiset rajoitukset eivät koske. Musliminaiset eivät voi vapaasti valita aviopuolisoaan kuten muslimimiehet voivat. Aviomiehet voivat myös ottaa muita vaimoja (ja seksiorjia) halunsa mukaan. Vaimon on oltava aina valmis seksiin miehensä kanssa (vaimot ovat Pyhän Koraanin mukaan heidän peltojaan, joita miehet voivat kyntää halunsa mukaan). Musliminainen ei peri samasuuruista osuutta kuin mies. Tämä on hieman ironista, kun ottaa huomioon, että islam saa kiittää olemassaolostaan Muhammadin ensimmäisen vaimon omaisuutta, jota hän ei olisi perinyt, koska hänellä oli kaksi veljeä ja hänen ensimmäisellä aviomiehellään oli kolme poikaa. Koraanin mukaan naisen todistus oikeudessa vastaa vain puolta miehen todistuksesta. Toisin kuin miehen, naisen tulee peittää päänsä - ja usein myös kasvonsa. Jos nainen haluaa todistaa tulleensa raiskatuksi, tarvitaan neljä miespuolista todistajaa vahvistamaan naisen väite. Muuten hänet voidaan vangita tai kivittää kuoliaaksi, koska hän on tunnustanut "aviorikoksen". Kun tämä kaikki otetaan huomioon, on melkoista liioittelua sanoa, että mies ja nainen ovat islamissa tasa-arvoisia, vaikka se perusteltaisiin epämääräisillä teologisilla vertauksilla tai vertailuilla. Väite on kokonaan uudenlainen juoni, joka on punottu nykyajan vaatimusten perusteella ja on jyrkässä ristiriidassa islamilaisen lain ja historian kanssa. Islam on demokratia Myytti: Islam on yhteensopiva demokraattisten periaatteiden kanssa. Uskonto itsessään on demokraattinen. Totuus: Demokratia on järjestelmä, jossa kaikkia ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti lain edessä erottelematta heitä rodun, uskonnon tai sukupuolen perusteella. Jokaisen yksilön antama ääni on saman arvoinen kenen tahansa toisen antaman äänen kanssa. Ihmisten yhteinen tahto määrittää yhteiskunnan säännöt. Islamin lain alla vain muslimiehillä on täydet oikeudet. Naisen arvo on usein puolet miehen arvosta - joskus jopa vähemmän. Toisuskoisella ei ole arvoa muslimin rinnalla. Itse asiassa, muslimia ei voi koskaan tuomita kuolemaan vääräuskoisen tappamisesta. Islamilaisessa valtiossa vallitsee islamin laki, joka on johdettu Koraanista ja Sunnasta. Oppineet tulkitsevat lakia ja soveltavat sitä sosiaalisiin, kulttuurillisiin ja poliittisiin tilanteisiin. Ihmistä ei voi koskaan asettaa Koraanin tai Sunnan yläpuolelle, yhtä vähän kuin hänet voi asettaa Allahin yläpuolelle. On kiistanalaista onko muslimimaailmassa yhtään valtiota, jota voitaisiin pitää todellisena demokratiana. On kuitenkin selvää, että ne harvat valtiot, joita usein pidetään demokraattisina, kärsivät hallituksen ja uskonnollisten johtajien välisistä vaikeista jännitteistä, jälkimmäisten usein syyttävän demokratiaa heille väkisin annetuksi harhaoppiseksi järjestelmäksi. Islam ei johda demokratiaan. Jihad tarkoittaa 'sisäistä taistelua' Myytti: Länsimaalaiset islamin apologistit väittävät usein, että arabiankielen sana "Jihad", joka tarkoittaa kirjaimellisesti taistelua tai kamppailua, viittaisi enemmänkin "sisäiseen taisteluun" kuin pyhään sotaan. Totuus: Arabian kielessä "jihad" tarkoittaa taistelua. Islamissa se tarkoittaa pyhää sotaa. Koraani nimen omaan vapauttaa vammaiset ja vanhukset Jihadista (Koraani 4:95), missä ei olisi järkeä, jos sanaa käytettäisiin ainoastaan "sisäisen taistelun" kontekstissa. On myös epäselvää, miksi Muhammad ja hänen Koraaninsa käyttäisi niin kursailematonta kieltä puhuen vääräuskoisten sormien ja päiden katkaisemisesta, jos hän puhuisi ainoastaan luonteen ominaisuuksien kehittämisestä. Tästä syystä muslimiapologistit yleensä myöntävätkin, että sanalla on kaksi merkitystä, mutta he väittävät "sisäisen taistelun" olevan "suurempi Jihad", kun taas "pyhä sota" on "pienempi Jihad". Tosiassa tämä väärinkäsitys perustuu yhteen ainoaan hadithiin, jota islaminoppineet yleisesti pitävät väärennettynä. Sen sijaan voimme viitata Bukharin luotettavimpana pidettyyn Hadith-kokoelmaan. Jihad mainitaan yli 200 kertaa Muhammadin sanomana ja jokainen niistä sisältää selvän yhteyden pyhään sotaan lukuunottamatta kourallista poikkeuksia, joissa viitataan naisten avustavaan rooliin pyhän sodan aikana. Islam tarkoittaa 'rauhaa' Myytti: Vähemmän asioista perillä olevat muslimit usein väittävät, että sanan 'islam' juuri olisi 'al-Salaam', joka tarkoittaa 'rauhaa' arabiaksi. Totuus: Sanan 'islam' juuri on 'al-Silm', joka tarkoittaa alistumista tai antautumista. Islaminoppineilla ei ole tästä erimielisyyttä. 'Al-Silm' (alistuminen) tarkoittaa eri asiaa kuin 'al-Salaam' (rauha), muutoin ne olisivat sama sana. Alistuminen ja rauha voivat olla hyvin erilaisia käsitteitä huolimatta siitä, että rauha saadaan usein aikaiseksi pakottamalla toiset väkivalloin alistumaan. Kuten nykyaikainen islaminoppinut Ibrahim Sulaiman sen sanoo: "Jihad ei ole epäinhimillistä huolimatta välttämättömästä väkivallasta ja verenvuodatuksesta sillä sen perimmäinen tarkoitus on saavuttaa rauha, jota laki suojelee ja edistää." Tosiasiassa Koraani ei ainoastaan käske muslimeja alistumaan Allahille, se myös komentaa muslimit alistamaan muiden uskontojen edustajia kunnes he ovat täydellisesti taipuneet islamilaisen hallinnon alaisuuteen. Tämä on ollut innoituksena islamin aggressiiviseen historiaan ja sen menestykselliseen muiden kulttuurien valloitukseen. http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Myths-of-Islam.htm http://www.politicalislam.com/store/category/a-taste-of-islam-series/

Avainsanat: yleisö vero veli vastustaa vastustaja varata väkivalta vähemmistö väestö yksin yksiöä yhteys yhteisö yhteiskunta yhteinen william warner uskonnollinen uskollinen uskoa usea useasti uhri tässä uskonto vuosisata vuosi voima voida voi vihollinen viha viaton vaatimus vaali uskonpuhdistus vääräuskoinen valta valmis valittu valita vakuuttaa vaimo vaikea vapaus vankila vanhus vanki valtio valtakunta thaimaa testamentti terroristi taso tarvita tarkoitus tarkoittaa tarjota terrorismi tappaa terrori teksti tiede tieteellinen tieto tiedemies todistus todistaa todeta todellinen tuli tuleva tukea tuhansia tuhat totuus toisilleen turkkilainen tuomio tuomita tunne tytär tyttö tutkija tälläiset taloudellinen työ taistelu taistella tahrto säännöt syyria syy syvä syrjintä syntyä suvaitsevaisuus suvaitsemattomuus suuri sukulainen suhde study sotilas sota sosiaalinen sormi sopimus siunaus sisältää sisällissota sinä sharian seuraaja selvitys seksuaalinen seksiin sana teknologia tehtävä tapa tavallinen taste maailma löytää aurinkolasi läntinen lähtökohtainen lähi ostaa osoittaa orja orjuus opiskelija opetus opettaa onko omaisuus olosuhde olettaa olennainen oikeus pysyä pyrkiä pyhä punainen pukeutua puhua ohje näyttää nykyaika nuori profeetta noita nimi neljä nainen määrittää myyty myydä muutos muut muualla muslimi murhata luonne lukea lisätä liity liike lewis muodostaa muoto muhammad moraali mitä miljoonia miljoona miettiä mies mieli merkitys melkoinen mekka me maksaa mainita maa poika poikia pitää pieni pidättyä persialainen perintö perinteinen perinne periaate perhe paras palkinto palata paine paha ottaa pommi polku political poliittinen rotu rauha rakentaa rakastaa raiskaus raamattu päivä sahih saavutus ryhmä rooli historia hamas hallitus hallinto hadith fundamentalisti filosofi eurooppalainen eurooppa etelä espanja esittää esimerkki erottaa erota erityinen etninen elämä eläin eliksiiri edustaja demokratia demokraattinen center bernard auttavat asiantuntija asema arvo antaa anna amerikkalainen amerikka allah alkuperä alin ali ajatus ajattelu aika aito aihe afrikka abu koraani islami islam isku iran irak intia innokas ihminen itä häntä hän hyökätä huomata http johtaa johtaja jihad jakaa islamilainen kahvi jää järki järjestelmä juutalainen juoni jumala julistaa joutua joukko jokainen levittää leikata las lapsi laki lainata lahja laaja käyttää käynnissä käydä käsi käsittää käsite kysyä kuukausi kuolla kuolema kunnia kulttuuri kulta kristitty kova kourallinen konteksti konservatiivi koko kohde kohdassa kirjoitus kirjallisuus kirjaimellisesti kirja kilpailla kieltäytyä kieli keskustelu keksintö kehitys kehittyä kasvo kansalainen ääni ystävä yrittää ylitse


blogivirta.fi