Tänään on 22.05.2019 03:33 ja nimipäiviään viettävät: Hemminki, Hemmo ja Hemming. Käytämme EVÄSTEITÄ | MOBIILIVERSIO M.BLOGIVIRTA.FI
My trainings:

300kg! Ja Shinkaa!

Julkaistu: · Päivitetty:

Yep,yep! Ajattelin, että nyt olisi vihdoin treeneistä jotain raportoitavaa. Talvitreenit ovat saaneet vahvan potkaisun liikkeelle ja olen vaihtanut vanhan kunnon kehonpainolla treenaamisen laitteillisiin ja lisäpainollisiin rutiineihin. Ajattelin kokeilla, että minkälaista muutosta saan kehityksessä aikaan kun käännän pöydän ihan ylösalaisin ja totuttelen täysin itselle uusiin rutiineihin. Toistaiseksi tulos on ollut äärimmäisen positiivista ja nämä kyseiset liikkeet ovat myös kehittyneet roimasti. Leuat ja punnerrukset olen korvannut lähes koko yläkroppaan vaikuttavilla pystypunnerruksilla ja mm. omasta toimestani nimeämällä ''kirurgilla''. ''Kirurgi'' on liike, jota toistaiseksi pystyy treenaamaan vain Liikuntamyllyssä. (Toisin sanoen en ole löytänyt muilta saleilta kyseistä vempelettä) Lyhyesti selitettynä Kirurgi on penkkipunnerrus päinvastoin. Muita suosimiani liikkeitä ovat tämän kiintemuotoisen vesikauden aikana olleet mm: Penkkipunnerrus, ylä- ja etutalja sekä hiukan myös hauiskäännöt. Pystypunnerrus sarjojen kehitys: MA. 03.12 30kg x8 , x6 , x5 , x5 PE   07.12 30kg x 10, 3 x 6 MA 10.12 30kg x 10 , x 8 , x 8 LA 15.12  25kg x 20 , x 15 , x10 MA 17.12 30kg x 4 x 10 TAVOITE SAAVUTETTU TI    18.12 40kg x 6, x 6, x 6, x 5  Tämän talven aikan olen myös jättänyt toistaiseksi kyykkäämisen pois ja sen sijaan pitänyt yllä juoksemista ja hyppimistä. Lenkit ovat olleet lähinnä radalla juostuja 3km intervallijuoksuja, mutta mukaan on mahtunut myös 6.5km ajotettuja lenkkejä. Penikkatauti alkoi ensimmäisen kerran vaivaamaan tämän treenikauden aikana eilen maanantaina. Tämän takia jouduinkin tänään jättää juoksut ja hypyt tekemättä ja keskittyä voimaan. Kyykky on siis ollut syväjäässä nyt jonkin aikaa, mutta jalkaprässi on täyttänyt kunniokkaasti tämän voimatreeni raon. Vaikka prässääminen on ollut ainostaan kerran - kaksi kertaa viikossa tapahtuva rituaali, on tulosta tullut kiitettävään malliin ja tänään (tiistai 18.12) saavutin koko talven ajalle asettamani tavoitteeni. Jalkaprässi kehitys: (Ensimmäisestä viikosta ei ole kirjattuja tuloksia) TI 11.12   200kg x5, 220kg x 4, 230kg x 3, 240kg x 2 , 250kg x 1 (Tämän aikainen maximi 260kg) TI 18.12  200kg x5, 230kg x 4 , 250kg x 3, 260kg x 2 , 280kg x 1 , 300kg x 1 TAVOITE SAAVUTETTU Saavutin siis 300kg:n haasteen muutaman viikon treenaamisella, josta yllätyin todella kovasti itsekkin. Tulos oli äärimmäisen kova itselleni varsinkin samana päivänä tehtyjen aikaisempien sarjojen perään. Nyt pistetään tavoitteeksi 300kg:n ylittäminen ja jopa 350kg. Tosin nyt taitaa olla taas vaihteeksi Kalevi Kyykyn esiinmarssin aika. KV - treeni (keskivartalo) on tapahtunut monille hassun hauskilla rutiineilla, jotka vaihtelevat tilanteen mukaan. Suositumpia ovat Myllyssä suoritettavat ''pallotteluvatsat'' , joita suoritetaan käytännössä paiskomalla 5kg:n palloa seinään. Hoover - pidot ja voimapyörä ovat myös ikuisia kestosuosikkeja. Heti kun penikat ovat taas rauhoittuneet jatkuu juokseminen (luultavasti huomenna). Hyppiminen on toistaiseksi tapahtunut lähinnä telinevoimistelualueella kehonhallinnollisten haasteiden parissa. Olen myös pariin otteeseen käynyt Porvoon beastejen ja Sakarin kanssa tutustumassa uuteen Parkour Keskukseen, joka avattiin jokunen aika sitten Malmille. Treeni jatkuu. PS. Tässä vielä tännekkin linkattuna:  Tämän vuoden tuotos.   - Full Steam Ahead

Avainsanat: x5 voima viikko tässä tulos treeni treenata tavoite talvi steam seinä rituaali rata pöytä pystypunnerrus positiivinen porvoo pallo muutos muutama liike kyykky kova koko kokeilla kirurgi keskittyä kehitys kalevi jättää juoksu juosta haaste aika 5kg


blogivirta.fi